Udell, Emily (2021). Where monarchs reign: Library butterfly gardens emphasize sustainability, community partnerships. American Libraries, 52(March 1)

Cardoso, Nathalice Bezerra (2021). Wie Sie zu den Zielen für Nachhaltige Entwicklung (SDGs) beitragen können: Checkliste für Bibliotheken.

Brandt, S. (2018). Wie entsteht eigentlich Zukunft? Kinder und Jugendliche haben das Wort - und Ideen. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 698-701

Cardoso, Nathalice Bezerra (2021). Wie trägt Ihre Bibliothek zu einer nachhaltigen Entwicklung bei?

Bargmann, Monika (2015). Wie öko ist mein Lesestoff?. Büchereiperspektiven, 2, 38-39

Manley, Will (2013). Will's world. Warming up to end times: What the coming apocalypse means for libraries. American Libraries, 44(11/12), 56

Li, Jiwei; Guan, Qiong; Yang, Hui (2018). Winter energy consumption in reading space of green library in cold regions. International Journal of Heat and Technology, 36(4), 1256-1261. DOI: 10.18280/ijht.360413

Amrhein, Anne (2021). Working toward a sustainable world: United Nations book club inspires students to make a difference. American Libraries, 52(January 4)

Association & Conference Management Group K.I.T. (2018). Writing a better future: How the World Library and Information Congress embraced sustainability.

Avila, Sandra; Wray, Christina C.; Haught, Megan (2020). You belong here: Bringing students and local habitats together. American Libraries, 51(May 13)

Poggiali, Jennifer (2015). You're no fun anymore: The ethics of acquiring electronic devices in light of e-waste, sweatshops, and globalization: Paper presented at ACRL 2015, Portland, Oregon.

Dragaš, Božica (2017). Zelene knjižnice za zelenu pismenost: Hrvatsko iskustvo. Green libraries for green literacy: Croatian experience. Vjesnik Bibliotekara Hrvatske, 60(4), 221-241. DOI: 10.30754/vbh.60.4.530

Hauke, Petra (2020). Zöld írástudás. Szakmai készségek, kompetenciák és célok a zöld könyvtár menedzseléséhez. Szempontok a magyar kollégák számára. In Barátné Hajdu, Ágnes (Hrsg.), Szakmai ismeretek és készségek – átalakuló hivatás : Válogatott könyvtártudományi tanulmányok (S. 201-217). Magyar Könyvtárosok Egyesülete. DOI: 10.46280/KOMPKONF.2020.Hauke

Hauke, Petra (2016). bibliothèque verte. I2D - Information, Données & Documents, 53(1), 46-47

Werner, Klaus Ulrich (2018). Öffentlichen Zugang ermöglichen: Auch die Welt der Bibliotheken hat 17 Ziele. Politik und Kultur, 1, 24

Portugal, Katharina (2021). Österreich: Gemeinsam zum Ziel. Zum Lesen, 25(1), 23-24

Czolkoß-Hettwer, Michael (2020). Überlegungen zur Implementierung von Nachhaltigkeitsstrategien an wissenschaftlichen Bibliotheken. BIT online Bibliothek, Information, Technologie, 23(6), 573--580

Werner, Klaus Ulrich (2019). Бібліотеки стають зеленими. - Читай! Формат не має значення: Пам'ятка будівельника екологічної бібліотеки: Вперше опубліковано в BuB 70 12/2018

Kaufmann, Andrea (2019). Бібліотеки як місця здобуття компетенцій екологічної та соціальної сталості: Вперше опубліковано в BuB 70 12/2018

International Federation of Library Associations_and_Institutions (IFLA) (2018). 范例、教育者、推动者:图书馆与可持续性: 图书馆如何助力可持续性发展.