Cornish, Lisa (2018). Do libraries have the key to the framework for implementing the SDGs?

Schöpfel, Joachim (2016). Développement durable : des services d'information responsables. I2D - Information, données & documents, 53(1), 28-29. DOI: 10.3917/i2d.161.0028

Vosgin, Jean-Pierre; Schöpfel, Joachim (2014). Développement durable et bibliothèques: La Performance globale. In Schöpfel, Joachim; Boukacem-Zeghmouri, Chérifa (Hrsg.), Vers la bibliothèque globale (S. 15-30). Éd. du Cercle de la Librairie

Smith Aldrich, Rebekkah (2016). Each choice tells our story. Library Journal, 141(15), 18

Hörning, Beate (2019). Ein Garten auf dem Dach macht noch keine grüne Bibliothek: Bibliotheken und die UN-Agenda 2030. Rezension. BuB, Forum Bibliothek und Information, 71(4), 232-233

Wilde, Manfred (2013). Eine Wärmepumpe für ein Baudenkmal: Die Energiesparbibliothek in Delitzsch als Beispiel für ressourcenschonenden und nachhaltigen Städtebau. In Hauke, Petra; Latimer, Karen; Werner, Klaus Ulrich (Hrsg.), The Green Library - Die grüne Bibliothek (S. 365-372). De Gruyter Saur. DOI: 10.18452/2315

Unterthurner, Ulrike (2015). Einfach die Welt verändern: Sich der Umwelt bewusst sein: Das bringt Lebensqualität. Büchereiperspektiven, 2, 8-9

Corradini, Franziska (2020). Einfluss der Agenda 2030 auf die deutschsprachige Bibliothekswelt. LIBREAS. Library Ideas, 16(38)

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA) (2018). Ejemplos, educadoras, habilitadoras: Bibliotecas y sostenibilidad: Cómo las bibliotecas pueden contribuir a la sostenibilidad.

Kropp, Lisa G. (2020). Enduring, disrupting, and thriving: Becoming a certified sustainable library. American Libraries, 51(April 28)

Jankowska, Maria A.; Smith, Bonnie J.; Buehler, Marianne A. (2014). Engagement of academic libraries and information science schools in creating curriculum for sustainability: An exploratory study. The Journal of Academic Librarianship, 40(1), 45-54. DOI: 10.1016/j.acalib.2013.10.013

Dadzie, Perpetua S.; Martin-Yeboah, Ebenezer; Tachie-Donkor, Gloria (2016). Ensuring healthy lives and promoting well-being for all: the role of Ghanaian academic libraries in achieving the 2030 Agenda for Sustainable Development: Paper presented at: IFLA WLIC 2016, Columbus, OH.

Freie Universität Berlin; Zentrale Online-Redaktion (2019). Entspannen unter Strom: Stromerzeugendes Fahrradergometer für Studierende in der Philologischen Bibliothek der Freien Universität aufgestellt

Dias, Sandra Moura (2017). Environmental Sustainability for public libraries in Portugal: A first approach. Electronic Green Journal, 1(40), 1-15

Singh, Priti; Mishra, Rajani (2019). Environmental Sustainability in libraries through green practices/services. Library Philosophy and Practice, 2312

Simpson, Martha Seif (1995). Environmental awareness activities for librarians and teachers: 20 interdisciplinary units for use in grades 2-8. Jefferson, N.C.: McFarland. ISBN: 9780786400645

Manna, Dibyendu; Chakraborty, Susmita (2021). Environmental consciousness as perceive among Government Sponsored Town Libraries in Cooch Behar, West Bengal, India: A study.

Jankowska, Maria Anna (2012). Environmental programs and green practices: An American Library Association timeline from 1989-2010. In Antonelli, Monika; McCullough, Mark (Hrsg.), Greening libraries (S. 209-223). Library Juice Press

Cardoso, Nathalice Bezerra (2018). Environmental responsibility in Brazilian libraries: Applying environmental management, disseminating environmental information and putting into practice. In Hauke, Petra; Charney, Madeleine; Sahavirta, Harri (Hrsg.), Going green: implementing sustainable strategies in libraries around the world (S. 60-74). De Gruyter Saur. DOI: 10.1515/9783110608878-007

Zastrow, Jan (2019). Environmental sustainability and climate action in libraries and archives. Computers in Libraries, 39(10), 11-14