McBane Mulford, Sam; Himmel, Ned A. (2010). How green is my library?. Santa Barbara, CA: Libraries Unlimited. ISBN: 978-1-59158-780-4

Stoss, Frederick W. (1999). How green is my library? Conference reports, New York Library Association 1999 Annual Conference. Issues in Science and Technology Librarianship, 24, Fall. DOI: 10.5062/F4125QMR

Bonnet, Vincent; Van Neygen, Veerle Minner (2009). How green is my library? Exploring Sustainability and Libraries in a Global World

Lenstra, Noah (2020). How public libraries are helping us find nature during the crisis

Hauke, Petra (2015). How to become / How to identify a Green Library? Standards for certification: Paper presented at: IFLA WLIC 2015, Cape Town, South Africa.

Cardoso, Nathalice Bezerra (2021). How to contribute to the Sustainable Development Goals (SDGs): Checklist for libraries.

Karioja, Elina (2013). How to evaluate libraries’ sustainability? An approach to an evaluation model and indicators: Paper presented at IFLA WLIC 2013, Singapore.

Chowdhury, Gobiinda G. (2016). How to improve the sustainability of digital libraries and information Services?. Journal of the Association for Information Science and Technology, 67(10), 2379-2391. DOI: 10.1002/asi.23599

Coyle, Catrina (2008). How to make your library green. American Libraries, 39(4), 43

Stoss, Fred (2008). If we are so smart, why do we need environmental education?. Electronic Green Journal, 26, 1-3

Sistema Nazionale per la Protezione dell'Ambiente (2017). Il ruolo sociale delle Biblioteche di interesse ambientale

Mulumba, Onan; Akullo, Winny Nekesa (2018). Information dissemination is not enough: Preparing librarians for effective climate change effects mitigation in Uganda. In Hauke, Petra; Charney, Madeleine; Sahavirta, Harri (Hrsg.), Going green: implementing sustainable strategies in libraries around the world (S. 197-209). De Gruyter Saur. DOI: 10.1515/9783110608878-019

Spink, Amanda (1999). Information science in sustainable development and de-industrialization. Information Research, 5(1)

Züge, Jana (2018). Integration von Bildung für nachhaltige Entwicklung in die bibliothekarische Aus- und Fortbildung: vorgelegt zur Erlangung des akademischen Grades Bachelor of Arts im Studiengang Bibliotheksmanagement, Fachbereich Informationswissenschaft.

Alpi, Kristine M. (2000). It's not easy being green: A survey of staff experiences with environmental issues in sci-tech and other libraries. Issues in Science and Technology Librarianship, 26. DOI: 10.5062/F4TQ5ZH0

Walters, William H. (2008). Journal prices, book acquisitions, and sustainable library collections. College & Research Libraries, 69(6), 576-586. DOI: 10.5860/crl.69.6.576

Leskinen, Saara (2012). Kotka Is Going Green. In Sonkkanen, Leila; Asikainen, Minna; Sahavirta, Harri (Hrsg.), Green@library (S. 20-23).

Benedikt, Ingrid (2015). Können Schweine fliegen? Wie lässt sich Natur vermitteln?. Büchereiperspektiven, 2, 36-37

Benedikt, Ingrid (2015). Können Schweine fliegen? Wie lässt sich Natur vermitteln? Einige Ideen zu Aktionen und Umweltspielen für drinnen und draußen. Büchereiperspektiven, 2, 36-37

Ziller, Monika (2018). Können wir von der Arbeit US-amerikanischer Bibliotheken lernen? Ein Erfahrungsbericht einer „Librarian in Residence“. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 702-705