Schumann, Tim (2017). Urban Gardening und Makerspaces als neues Arbeitsfeld Öffentlicher Bibliotheken und Beitrag zur Stadtentwicklung. Institut für Informationswissenschaft

Schumann, Tim (2016). Urban Gardening und Öffentliche Bibliotheken: Konzeption einer Veranstaltungsreihe in der Stadtbibliothek Bad Oldesloe. Informationspraxis, 2(1), 1-21. DOI: 10.11588/ip.2016.1.23822

Schumann, Tim (2018). Urban gardening, foodsharing and makerspaces: Best practice in the Stadtbibliothek of Bad Oldesloe, Germany. In Hauke, Petra; Charney, Madeleine; Sahavirta, Harri (Hrsg.), Going green: implementing sustainable strategies in libraries around the world (S. 122-134). De Gruyter Saur. DOI: 10.1515/9783110608878-013

Xu, Hong (2016). Using library and information technologies and resources to support sustainability projects: Paper presented at IFLA WLIC 2016, Columbus, OH.

Schöpfel, Joachim; Boukacem-Zeghmouri, Chérifa (Hrsg.) (2014). Vers la bibliothèque globale: L'agenda 21 dans les bibliothèques. Paris: Éd. du Cercle de la Librairie. ISBN: 2765414211

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA) (2018). Vorbilder, Erzieher, Ermöglicher: Bibliotheken und Nachhaltigkeit: Wie Bibliotheken zur Nachhaltigkeit beitragen.

Clotildes, Larissa (2020). Waste not, want not: Ideas for environmentally friendly children's programming. American Libraries, 51(March 2)

Weyerhäuser, F. (2018). Weichen für aktive Unterstützung sind gestellt: Die Nachhaltigkeitsziele der UN und der "Bibliotheksplan 2021" in Südtirol. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 706-707

Louv, Richard (2019). Welcome to the Natural Library: The Essential role of libraries in creating nature-rich communities

Hauke, Petra (2019). Werdet aktiv! Die Agenda 2030 bietet einen Referenzrahmen für bürgerschaftliches Engagement.. Büchereiperspektiven, 1, 18-19

Backer, Julie (2012). West Vancouver Memorial Library: Green by nature. In Antonelli, Monika; McCullough, Mark (Hrsg.), Greening libraries (S. 105-111). Library Juice Press

Kuni, Kayla (2020). What does Green mean? Support holistic sustainability through thoughtful programming. American Libraries, 51(March 2)

Brandt, S. (2018). Wie entsteht eigentlich Zukunft? Kinder und Jugendliche haben das Wort - und Ideen. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 698-701

Bargmann, Monika (2015). Wie öko ist mein Lesestoff?. Büchereiperspektiven, 2, 38-39

Manley, Will (2013). Will's world. Warming up to end times: What the coming apocalypse means for libraries. American Libraries, 44(11/12), 56

Li, Jiwei; Guan, Qiong; Yang, Hui (2018). Winter energy consumption in reading space of green library in cold regions. International Journal of Heat and Technology, 36(4), 1256-1261. DOI: 10.18280/ijht.360413

Association & Conference Management Group K.I.T. (2018). Writing a better future: How the World Library and Information Congress embraced sustainability.

Avila, Sandra; Wray, Christina C.; Haught, Megan (2020). You belong here: Bringing students and local habitats together. American Libraries, 51(May 13)

Poggiali, Jennifer (2015). You're no fun anymore: The ethics of acquiring electronic devices in light of e-waste, sweatshops, and globalization: Paper presented at ACRL 2015, Portland, Oregon.

Dragaš, Božica (2017). Zelene knjižnice za zelenu pismenost: Hrvatsko iskustvo. Green libraries for green literacy: Croatian experience. Vjesnik Bibliotekara Hrvatske, 60(4), 221-241. DOI: 10.30754/vbh.60.4.530