Ganahl, Maria (2015). Nachhaltigkeit als Programm. Büchereiperspektiven, 2, 11

Werner, Klaus Ulrich (2013). Nachhaltigkeit bei Bau, Ausstattung und Betrieb - Sustainable buildings, equipment, and management: Eine Checkliste - A checklist. In Hauke, Petra; Latimer, Karen; Werner, Klaus Ulrich (Hrsg.), The Green Library - Die grüne Bibliothek (S. 395-404). De Gruyter Saur. DOI: 10.18452/2318

Verwey, Tabea; Häßy, Lisa; Müller, Diana; Schöne, Lisa; Niehaus, Kathrin; Schindler, Lea (2019). Nachhaltigkeit in Bibliotheken: Ein Leitfaden. JDBK

Heller, Volker; Fansa, Jonas (2013). Nachhaltigkeit in drei Dimensionen: Ressourcenverantwortung im Fokus der Planung für die neue Zentral- und Landesbibliothek Berlin. In Hauke, Petra; Latimer, Karen; Werner, Klaus Ulrich (Hrsg.), The Green Library - Die grüne Bibliothek (S. 333-344). De Gruyter Saur. DOI: 10.18452/2313

Hauke, Petra (2019). Nachhaltigkeit ist mehr! Ein Leitfaden für die "Triple Bottom Line". Rezension. BuB, Forum Bibliothek und Information, 71(8/9), 518-519

Schmitt, Berthold (2018). Netzwerk „Grüne Bibliothek“ gegründet. KulturBetrieb, 7(1), 48

Smith Aldrich, Rebekkah (2019). Next, do these 5 things. Library Journal, 144(5), 16

Williams, Beth Filar; Koester, Annabelle (2013). No money, no travel, no problem: Sustainability through virtual - not only library - services and collaborations. In Hauke, Petra; Latimer, Karen; Werner, Klaus Ulrich (Hrsg.), The Green Library - Die grüne Bibliothek (S. 373-380). De Gruyter Saur. DOI: 10.18452/2316

Ralph, Adrianne (2012). Not every green library needs to be gold or platinum. In Antonelli, Monika; McCullough, Mark (Hrsg.), Greening libraries (S. 51-53). Library Juice Press

Landgraf, Greg (2015). Not your garden variety library: Planting a seed library yields community connections. American Libraries, 46(1/2), 58-62

Toninato, Elena (2018). Obiettivi di sviluppo sostenibile (SDG) delle Nazioni Unite e biblioteche. Bibelot, 24(3)

Smith Aldrich, Rebekkah; Bollerman, Mathew (2014). On the importance of sustainable libraries: The NYLA Voice

O'Neill, Terence; Perentesis, Stephanie C.; Tans, Eric (2020). Paint it green: Planning with the Sustainability Canvas. American Libraries, 51(April 30)

Fisher, Jack R.; Yontz, Elaine (2007). Paper recycling and academic libraries. Georgia Library Quarterly, 44(1), 9-13

Jones, David (2006). People places revisted: Guidelines for public library buildings. APLIS, 19(1), 5-12

Schöpfel, Joachim (2016). Performance écologique des bibliothèques. Lectures, 194(janvier-février), 50-53

Oyelude, Adetoun A. (2018). Placemaking and technology as tools for greening libraries. Library Hi Tech News, 35(10), 9-11. DOI: 10.1108/LHTN-09-2018-0061

Hauke, Petra (2018). Plattform für gesellschaftliche Teilhabe und Integration: Zur Profilbildung der Öffentlichen Bibliothek. Rezension. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(8/9), 500-501

Shane, Jackie (2012). Positioning your library for solar (and financial) gain. Improving energy efficiency, lighting, and ventilation with primarily passive techniques. The Journal of Academic Librarianship, 38(2), 115-122. DOI: 10.1016/j.acalib.2012.01.004

Schöpfel, Joachim; Boukacem-Zeghmouri, Chérifa (2014). Pour un changement de paradigme. In Schöpfel, Joachim; Boukacem-Zeghmouri, Chérifa (Hrsg.), Vers la bibliothèque globale (S. 11-14). Éd. du Cercle de la Librairie