Forrest, Charles; Munro, Karen; Zoellner, Kate (2012). Toward sustainable conferences: Going green at the 2009 ACRL 14th National Conference in Seattle. In Antonelli, Monika; McCullough, Mark (Hrsg.), Greening libraries (S. 141-166). Library Juice Press

Banford, Jacqueline (2019). Towards digital literacy - Makerspaces in the public libraries of Berlin-Mitte: Poster presented at IFLA WLIC 2019, Athens, Greece.

Staff of The Worthington Library (2010). Tracking trends in the future of Worthington Library. Public Library Quarterly, 29(3), 230-271. DOI: 10.1080/01616846.2010.502039

Trojok, Antonia; Hauke, Petra (2018). Transform libraries – transform societies: Go green: Poster presented at IFLA WLIC 2018, Kuala Lumpur, Malaysia.

Shaffer, Gary L. (2017). Triple bottom line sustainability: Economic and social considerations have a role in building sustainable libraries. American Libraries, 48()

Gaspar, Eva (2015). Umwelttage in der Bibliothek: Die Stadtbücherei Eggenburg hat die "Eggenburger Umwelt- und Energietage" ins Leben gerufen. Büchereiperspektiven, 2, 16-17

Poissenot, Claude (2014). Un nouveau cadre d'action pour les bibliothèques. In Schöpfel, Joachim; Boukacem-Zeghmouri, Chérifa (Hrsg.), Vers la bibliothèque globale (S. 113-122). Éd. du Cercle de la Librairie

Unterthurner, Ulrike (2016). Upcycling Library. Büchereiperspektiven, 2, 14

Schumann, Tim (2015). Urban Gardening und Bibliotheken. Büchereiperspektiven, 2, 18-19

Schumann, Tim (2017). Urban Gardening und Makerspaces als neues Arbeitsfeld Öffentlicher Bibliotheken und Beitrag zur Stadtentwicklung. Institut für Informationswissenschaft

Schumann, Tim (2016). Urban Gardening und Öffentliche Bibliotheken: Konzeption einer Veranstaltungsreihe in der Stadtbibliothek Bad Oldesloe. Informationspraxis, 2(1), 1-21. DOI: 10.11588/ip.2016.1.23822

Schumann, Tim (2018). Urban gardening, foodsharing and makerspaces: Best practice in the Stadtbibliothek of Bad Oldesloe, Germany. In Hauke, Petra; Charney, Madeleine; Sahavirta, Harri (Hrsg.), Going green: implementing sustainable strategies in libraries around the world (S. 122-134). De Gruyter Saur. DOI: 10.1515/9783110608878-013

Xu, Hong (2016). Using library and information technologies and resources to support sustainability projects: Paper presented at IFLA WLIC 2016, Columbus, OH.

Schöpfel, Joachim; Boukacem-Zeghmouri, Chérifa (Hrsg.) (2014). Vers la bibliothèque globale: L'agenda 21 dans les bibliothèques. Paris: Éd. du Cercle de la Librairie. ISBN: 2765414211

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA) (2018). Vorbilder, Erzieher, Ermöglicher: Bibliotheken und Nachhaltigkeit: Wie Bibliotheken zur Nachhaltigkeit beitragen.

Clotildes, Larissa (2020). Waste not, want not: Ideas for environmentally friendly children's programming. American Libraries, 51(March 2)

Weyerhäuser, F. (2018). Weichen für aktive Unterstützung sind gestellt: Die Nachhaltigkeitsziele der UN und der "Bibliotheksplan 2021" in Südtirol. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 706-707

Louv, Richard (2019). Welcome to the Natural Library: The Essential role of libraries in creating nature-rich communities

Hauke, Petra (2019). Werdet aktiv! Die Agenda 2030 bietet einen Referenzrahmen für bürgerschaftliches Engagement.. Büchereiperspektiven, 1, 18-19