International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA) (2018). Vorbilder, Erzieher, Ermöglicher: Bibliotheken und Nachhaltigkeit: Wie Bibliotheken zur Nachhaltigkeit beitragen.

Ehrlicher, Heike; Baetcke, Franziska (2020). Was bisher geschah und was damit erreicht wurde: Ein Zwischenbericht zur Kampagne Biblio2030 des Schweizer Bibliotheksverbands Bibliosuisse. LIBREAS. Library Ideas, 16(38)

Clotildes, Larissa (2020). Waste not, want not: Ideas for environmentally friendly children's programming. American Libraries, 51(March 2)

Weyerhäuser, F. (2018). Weichen für aktive Unterstützung sind gestellt: Die Nachhaltigkeitsziele der UN und der "Bibliotheksplan 2021" in Südtirol. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 706-707

Louv, Richard (2019). Welcome to the Natural Library: The Essential role of libraries in creating nature-rich communities

Hauke, Petra (2019). Werdet aktiv! Die Agenda 2030 bietet einen Referenzrahmen für bürgerschaftliches Engagement.. Büchereiperspektiven, 1, 18-19

Pierson, Max (2015). West Berkeley public library: A case study in zero-net energy lighting design. Journal of Green Building, 10(2), 25-41. DOI: 10.3992/jgb.10.2.25

Backer, Julie (2012). West Vancouver Memorial Library: Green by nature. In Antonelli, Monika; McCullough, Mark (Hrsg.), Greening libraries (S. 105-111). Library Juice Press

Kuni, Kayla (2020). What does Green mean? Support holistic sustainability through thoughtful programming. American Libraries, 51(March 2)

Udell, Emily (2021). Where monarchs reign: Library butterfly gardens emphasize sustainability, community partnerships. American Libraries, 52(March 1)

Brandt, S. (2018). Wie entsteht eigentlich Zukunft? Kinder und Jugendliche haben das Wort - und Ideen. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 698-701

Bargmann, Monika (2015). Wie öko ist mein Lesestoff?. Büchereiperspektiven, 2, 38-39

Manley, Will (2013). Will's world. Warming up to end times: What the coming apocalypse means for libraries. American Libraries, 44(11/12), 56

Li, Jiwei; Guan, Qiong; Yang, Hui (2018). Winter energy consumption in reading space of green library in cold regions. International Journal of Heat and Technology, 36(4), 1256-1261. DOI: 10.18280/ijht.360413

Amrhein, Anne (2021). Working toward a sustainable world: United Nations book club inspires students to make a difference. American Libraries, 52(January 4)

Association & Conference Management Group K.I.T. (2018). Writing a better future: How the World Library and Information Congress embraced sustainability.

Avila, Sandra; Wray, Christina C.; Haught, Megan (2020). You belong here: Bringing students and local habitats together. American Libraries, 51(May 13)

Poggiali, Jennifer (2015). You're no fun anymore: The ethics of acquiring electronic devices in light of e-waste, sweatshops, and globalization: Paper presented at ACRL 2015, Portland, Oregon.

Dragaš, Božica (2017). Zelene knjižnice za zelenu pismenost: Hrvatsko iskustvo. Green libraries for green literacy: Croatian experience. Vjesnik Bibliotekara Hrvatske, 60(4), 221-241. DOI: 10.30754/vbh.60.4.530

Hauke, Petra (2020). Zöld írástudás. Szakmai készségek, kompetenciák és célok a zöld könyvtár menedzseléséhez. Szempontok a magyar kollégák számára. In Barátné Hajdu, Ágnes (Hrsg.), Szakmai ismeretek és készségek – átalakuló hivatás : Válogatott könyvtártudományi tanulmányok (S. 201-217). Magyar Könyvtárosok Egyesülete. DOI: 10.46280/KOMPKONF.2020.Hauke