Stadtbibliothek Rosenheim (2020). Bibliothek der Dinge: Lieber leihen statt kaufen!

Kaufmann, A. (2018). Bibliotheken als Orte des Erwerbs von ökologisch und sozial nachhaltiger Handlungskompetenz. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 694-697

Deutscher Bibliotheksverband e.V. (2020). Bibliotheken und ihr Beitrag zur Agenda 2030 der UN: 17 Ziele, die unsere Welt verändern

Werner, Klaus Ulrich (2018). Bibliotheken werden grün: Eine Checkliste zum nachhaltigen Bibliotheksbau. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 690-693

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA) (2018). Bibliothèques et développement durable: Exemples, enseignements, outils.

Le Guennec, Manon (2018). Bibliothèques et écologie: Les bibliothèques de lecture publique françaises et lesenjeux environnementaux.

Nolan, Mary Ellen (2015). Bikes in the library: Pedaling for health, literacy, and green power. Journal of Consumer Health on the Internet, 19(3/4), 265-270. DOI: 10.1080/15398285.2015.1094291

Geißler, J. A.; Schumann, T. (2017). Bohnen, Bohrer, Samenbomben: Urban Gardening und neue Konzepte für die Bibliothek als Ort in der Stadtbibliothek Bad Oldesloe. In Umlauf, Konrad; Werner, Klaus Ulrich; Kaufmann, Andrea (Hrsg.), Strategien für die Bibliothek als Ort (S. 151-159). De Gruyter Saur

Totten, Kathryn (2012). Bookmobiles are going green. In Antonelli, Monika; McCullough, Mark (Hrsg.), Greening libraries (S. 133-137). Library Juice Press

Carpenter, Michael (2016). Books vs ebooks: Protect the environment with this simple decision

Reynolds, Krista M. (2012). Building a green community at the Concordia University Library. In Antonelli, Monika; McCullough, Mark (Hrsg.), Greening libraries (S. 17-40). Library Juice Press

Chowdhury, Gobinda (2012). Building environmentally sustainable information services: A green is research agenda. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 63(4), 633-647. DOI: 10.1002/asi.21703

Osuchukwu, Ngozi Perpetua (2016). Building linkages with community groups for accessibility and sustainable development: Poster presented at IFLA WLIC 2016, Columbus, OH.

Barbakoff, Audry; Barbakoff, Brett (2012). Building on green: Sustainable thinking goes beyond green to unite library space and community. In Antonelli, Monika; McCullough, Mark (Hrsg.), Greening libraries (S. 225-240). Library Juice Press

Brodie, Maxine (2012). Building the sustainable library at Macquarie University. Australian Academic & Research Libraries, 43(1), 4-16. DOI: 10.1080/00048623.2012.10722250

Marcotte, Alison (2020). By the numbers: Libraries and sustainability: Stats to mark 50 years of Earth Day. American Libraries, 51(March 2)

Müller, Christiane (2017). Bücher leihen, Ideen teilen - Bibliotheken in der Sharing Economy. Berlin: Simon Verlag für Bibliothekswissen. ISBN: 9783945610336

Keite, Uta; Banduch, Raffael (2013). Bücherhallen Hamburg im rechten Licht: Neue Beleuchtung in der Zentralbibliothek. In Hauke, Petra; Latimer, Karen; Werner, Klaus Ulrich (Hrsg.), The Green Library - Die grüne Bibliothek (S. 345-364). De Gruyter Saur. DOI: 10.18452/2314

Miller, Rebecca T. (2016). Calling all change agents: Let's build a sustainability movement. Library Journal, 141(19), 8

Pun, Raymond; Bustos, Jessica; Gaw, Elizabeth-Agenes; Lopez, Alfredo; Moreno, Karla; Rivas, Edwin; Salinthone, Xayaphone (2018). Campus sustainability and information literacy for first year students: Preserving the university’s environment for the future. Paper presented at IFLA WLIC 2018, Kuala Lumpur, Malaysia.