Portugal K. (2016). Do it yourself!. Büchereiperspektiven, (3), 2-3

Cornish L. (2018). Do libraries have the key to the framework for implementing the SDGs?

Vosgin J., Schöpfel J. (2014). Développement durable et bibliothèques: La Performance globale. In J. Schöpfel, C. Boukacem-Zeghmouri (Hrsg.), Vers la bibliothèque globale (S. 15-30). Éd. du Cercle de la Librairie

Smith Aldrich R. (2016). Each choice tells our story. Library Journal, 141(15), 18

Hörning B. (2019). Ein Garten auf dem Dach macht noch keine grüne Bibliothek: Bibliotheken und die UN-Agenda 2030. BuB, Forum Bibliothek und Information, 71(4), 232-233

Wilde M. (2013). Eine Wärmepumpe für ein Baudenkmal: Die Energiesparbibliothek in Delitzsch als Beispiel für ressourcenschonenden und nachhaltigen Städtebau. In P. Hauke, K. Latimer, K. Werner (Hrsg.), The Green Library - Die grüne Bibliothek (S. 365-372). De Gruyter Saur. DOI: 10.18452/2315

Unterthurner U. (2015). Einfach die Welt verändern: Sich der Umwelt bewusst sein: Das bringt Lebensqualität. Büchereiperspektiven, (2), 8-9

International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA) . (2018). Ejemplos, educadoras, habilitadoras: Bibliotecas y sostenibilidad: Cómo las bibliotecas pueden contribuir a la sostenibilidad.

Dadzie P., Martin-Yeboah E., Tachie-Donkor G. (2016). Ensuring healthy lives and promoting well-being for all: the role of Ghanaian academic libraries in achieving the 2030 Agenda for Sustainable Development: Paper presented at: IFLA WLIC 2016, Columbus, OH.

Freie Universität Berlin; Zentrale Online-Redaktion (2019). Entspannen unter Strom: Stromerzeugendes Fahrradergometer für Studierende in der Philologischen Bibliothek der Freien Universität aufgestellt

Dias S. (2017). Environmental Sustainability for public libraries in Portugal: A first approach. Electronic Green Journal, 1(40), 1-15

Jankowska M. (2012). Environmental programs and green practices: An American Library Association timeline from 1989-2010. In M. Antonelli, M. McCullough (Hrsg.), Greening libraries (S. 209-223). Library Juice Press

Cardoso N. (2018). Environmental responsibility in Brazilian libraries: Applying environmental management, disseminating environmental information and putting into practice. In P. Hauke, M. Charney, H. Sahavirta (Hrsg.), Going green: implementing sustainable strategies in libraries around the world (S. 60-74). De Gruyter Saur. DOI: 10.1515/9783110608878-007

Qutab S., Faruqui Ali Z., Shafi Ullah F. (2016). Environmentally sustainable library buildings: Opportunities and challenges for Asian countries. Paper presented at the 82nd IFLA World Library and Information Congress, Columbus, Ohio, USA. International Federation of Library Associations and Institutions

Geißler J., Schumann T. (2017). Ernte Deine Stadt: Die Stadtbibliothek Bad Oldesloe betreibt mit ganz unterschiedlichen Partnern nachhaltige und grüne Bibliotheksarbeit - und erhält dafür den "IFLA Green Library Award 2017". BuB, Forum Bibliothek und Information, 69(11), 640-643

International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA) . (2018). Esempi, educatrici, facilitatrici: Biblioteche e sostenibilità: Come le biblioteche contribuiscono alla sostenibilità.

Mittrowann A., Sprißler I. (2013). Ethisches Handeln vs. ökonomische Anforderungen: Umweltmanagement in einem mittelständischen Unternehmen am Beispiel der ekz.bibliotheksservice GmbH. In P. Hauke, K. Latimer, K. Werner (Hrsg.), The Green Library - Die grüne Bibliothek (S. 381-392). De Gruyter Saur. DOI: 10.18452/2317

Kubilius D., Gasiūnaitė V. (2019). Every good adaptation is also an innovation: Poster presented at IFLA WLIC 2019, Athens, Greece.

Häivälä H. (2012). Every little helps towards sustainable development. In L. Sonkkanen, M. Asikainen, H. Sahavirta (Hrsg.), Green@library (S. 26).

International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA) . (2018). Exemplares, educadores, facilitadores: Bibliotecas e sustentabilidade: Como as bibliotecas contribuem para a sustentabilidade.

Die Bibliografie Grüne Bibliothek entsteht in Kooperation mit der IFLA Special Interest Group ENSULIB (Environment, Sustainability and Libaries)