Wilde, Manfred (2013). Eine Wärmepumpe für ein Baudenkmal: Die Energiesparbibliothek in Delitzsch als Beispiel für ressourcenschonenden und nachhaltigen Städtebau. In Hauke, Petra; Latimer, Karen; Werner, Klaus Ulrich (Hrsg.), The Green Library - Die grüne Bibliothek (S. 365-372). De Gruyter Saur. DOI: 10.18452/2315

Unterthurner, Ulrike (2015). Einfach die Welt verändern: Sich der Umwelt bewusst sein: Das bringt Lebensqualität. Büchereiperspektiven, 2, 8-9

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA) (2018). Ejemplos, educadoras, habilitadoras: Bibliotecas y sostenibilidad: Cómo las bibliotecas pueden contribuir a la sostenibilidad.

Jankowska, Maria A.; Smith, Bonnie J.; Buehler, Marianne A. (2014). Engagement of academic libraries and information science schools in creating curriculum for sustainability: An exploratory study. The Journal of Academic Librarianship, 40(1), 45-54. DOI: 10.1016/j.acalib.2013.10.013

Dadzie, Perpetua S.; Martin-Yeboah, Ebenezer; Tachie-Donkor, Gloria (2016). Ensuring healthy lives and promoting well-being for all: the role of Ghanaian academic libraries in achieving the 2030 Agenda for Sustainable Development: Paper presented at: IFLA WLIC 2016, Columbus, OH.

Freie Universität Berlin; Zentrale Online-Redaktion (2019). Entspannen unter Strom: Stromerzeugendes Fahrradergometer für Studierende in der Philologischen Bibliothek der Freien Universität aufgestellt

Dias, Sandra Moura (2017). Environmental Sustainability for public libraries in Portugal: A first approach. Electronic Green Journal, 1(40), 1-15

Jankowska, Maria Anna (2012). Environmental programs and green practices: An American Library Association timeline from 1989-2010. In Antonelli, Monika; McCullough, Mark (Hrsg.), Greening libraries (S. 209-223). Library Juice Press

Cardoso, Nathalice Bezerra (2018). Environmental responsibility in Brazilian libraries: Applying environmental management, disseminating environmental information and putting into practice. In Hauke, Petra; Charney, Madeleine; Sahavirta, Harri (Hrsg.), Going green: implementing sustainable strategies in libraries around the world (S. 60-74). De Gruyter Saur. DOI: 10.1515/9783110608878-007

Townsend, Andrea K. (2014). Environmental sustainability and libraries: Facilitating user awareness. Library Hi Tech News, 31(9), 21-23. DOI: 10.1108/LHTN-07-2014-0059

Qutab, Saima; Faruqui Ali, Z.; Shafi Ullah, F. (2016). Environmentally sustainable library buildings: Opportunities and challenges for Asian countries. Paper presented at the 82nd IFLA World Library and Information Congress, Columbus, Ohio, USA.

Geißler, Jens A.; Schumann, Tim (2017). Ernte Deine Stadt: Die Stadtbibliothek Bad Oldesloe betreibt mit ganz unterschiedlichen Partnern nachhaltige und grüne Bibliotheksarbeit - und erhält dafür den "IFLA Green Library Award 2017". BuB, Forum Bibliothek und Information, 69(11), 640-643

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA) (2018). Esempi, educatrici, facilitatrici: Biblioteche e sostenibilità: Come le biblioteche contribuiscono alla sostenibilità.

Mittrowann, Andreas; Sprißler, Ingo (2013). Ethisches Handeln vs. ökonomische Anforderungen: Umweltmanagement in einem mittelständischen Unternehmen am Beispiel der ekz.bibliotheksservice GmbH. In Hauke, Petra; Latimer, Karen; Werner, Klaus Ulrich (Hrsg.), The Green Library - Die grüne Bibliothek (S. 381-392). De Gruyter Saur. DOI: 10.18452/2317

Kubilius, Donatas; Gasiūnaitė, Vaida (2019). Every good adaptation is also an innovation: Poster presented at IFLA WLIC 2019, Athens, Greece.

Häivälä, Heidi (2012). Every little helps towards sustainable development. In Sonkkanen, Leila; Asikainen, Minna; Sahavirta, Harri (Hrsg.), Green@library (S. 26).

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA) (2018). Exemplares, educadores, facilitadores: Bibliotecas e sustentabilidade: Como as bibliotecas contribuem para a sustentabilidade.

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA) (2018). Exemplars, educators, enablers: Libraries and sustainability: How libraries contribute to sustainability.

Saario, Mari; Oja, Laura (2012). Expert’s view on the Sustainable Development in Libraries Project. In Sonkkanen, Leila; Asikainen, Minna; Sahavirta, Harri (Hrsg.), Green@library (S. 10-13).

Mohapatra, Niranjan (2020). Feed Green to Read Green: Movement for sustainable development. In Gunjal, Bhojaraju; Pradhan, Dibya Kishor; Mishra, Vinod Kumar; Mishra, Puspita; Das, Kshirod (Hrsg.), Next generation libraries (S. 67-79). Ess Ess Publications

Die Bibliografie Grüne Bibliothek entsteht in Kooperation mit der IFLA Special Interest Group ENSULIB (Environment, Sustainability and Libaries)