International Federation of Library Associations; Institutions (2016). Das Recht auf Zugang zu Information und Chancen für alle: Der Beitrag der Bibliotheken zur Umsetzung der Agenda 2030 der Vereinten Nationen.

Kilic, Didem Kan; Hasirci, Deniz (2011). Daylighting concepts for university libraries and their influences on users' satisfaction. The Journal of Academic Librarianship, 37(6), 471-479. DOI: 10.1016/j.acalib.2011.07.003

ALA American Library Association (2006). Decide Tomorrow Today! Libraries build sustainable communities

Miller, Rebecca T. (2019). Defining our times. Library Journal, 144(12), 3

Civallero, Edgardo (2017). Degrowth is coming: What libraries can do to contribute to the downscaling debate. American Libraries, 48(August 4)

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA); Technology; Social Change Group, University of Washington (TASCHA) (2019). Desenvolvimento e acesso à informação 2019. Den Haag: . ISBN:

Marcum, James W. (2009). Design for sustainability. The Bottom Line, 22(1), 9-12. DOI: 10.1108/08880450910955378

Ghorbani, Mahboubeh (2018). Designing a Green Library Evaluation checklist. [IFLA Green Library Award 2018 submission].

Deutscher Bibliotheksverband e.V. (2016). Deutsche Nachhaltigkeitsstrategie der Bundesregierung - der Beitrag der Bibliotheken zur Umsetzung der Agenda 2030 der Vereinten Nationen. Stellungnahme des Deutschen Bibliotheksverbandes (dbv).

International Federation of Library Associations; Institutions (IFLA); Technology; Social Change Group, University of Washington (TASCHA) (2019). Development and access to information. Den Haag: IFLA. ISBN: 978-90-77897-74-4

Scheeder, Donna (2019). Development and access to information: Libraries and the Sustainable Development Goals. Online Searcher, 43(1), 46-47

Klauser, H. (2018). Die Agenda 2030 erreicht die Bibliotheken in Deutschland: Die 17 Nachhaltigkeitsziele der Vereinten Nationen und die Aufgabe und Chance der Bibliotheken bei der Zielerfüllung. BuB, Forum Bibliothek und Information, 70(12), 686-688

Goethe-Institut Bratislava (2016). Die Bibliothek der Dinge: Welche Rolle spielen Bibliotheken in der "sharing economy"?. BuB, Forum Bibliothek und Information, 68(7), 439-441